ZHRNUTIE PODMIENOK
Prevádzkovateľom internetového obchodu FIZIGO je spoločnosť Sparo s.r.o., so sídlom Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, IČO: 46835181, Slovenská republika.
Kontaktovať nás môžete na našej e-mailovej adrese alebo telefonicky.
Ihneď po odoslaní objednávky prostredníctvom internetového obchodu bude zmluva uzatvorená. Prijatie vašej objednávky a uzatvorenie zmluvy vám potvrdíme e-mailom.
Platbu prosím vykonajte do 3 dní od uzavretia zmluvy.
Ako spotrebiteľ môžete od uzavretej zmluvy kedykoľvek odstúpiť, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V úplnom znení obchodných podmienok nájdete informácie o tom, od ktorých zmlúv nie je možné odstúpiť. My môžeme od uzavretej zmluvy odstúpiť kedykoľvek do okamihu, keď od nás prevezmete tovar. Po odstúpení od zmluvy nám tovar vrátane prípadných darčekov a bonusov, ktoré sme vám poskytli, vrátite na vlastné náklady do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Peniaze vám vrátime do 14 dní od prijatia vráteného tovaru. Následne vám bude poskytnutá adresa na doručenie tovaru.
Ak si v našom internetovom obchode objednáte hmotný tovar, vznikne kúpna zmluva.
Tento tovar dodávame len do nasledujúcich krajín: Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Malta, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švédsko a Taliansko. Vlastníkom tovaru sa stávate po jeho prevzatí, nie však skôr, ako uhradíte celkovú cenu v plnej výške. Ak vám bol ako spotrebiteľovi alebo nepodnikateľskému subjektu doručený poškodený tovar, bezodkladne nás o tom informujte. Ak poškodenie zistíte pri preberaní tovaru, informujte o ňom aj dopravcu. Ak vám bol doručený poškodený tovar ako podnikateľovi, mali by ste to riešiť s dopravcom.
Ak nie ste podnikateľ, máte právo reklamovať vady tovaru v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru alebo v dlhšej lehote, ak je to uvedené inde. Ako podnikateľ môžete reklamovať vady, ktoré mal tovar v čase prechodu nebezpečenstva škody na vás, do 6 mesiacov alebo v prípade skrytej vady do 2 rokov od prevzatia tovaru. Presný spôsob reklamácie tovaru a to, čo môžete v prípade reklamácie požadovať, nájdete v obchodných podmienkach.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1 Rozsah pôsobnosti obchodných podmienok. Tieto obchodné podmienky upravujú uzatváranie zmlúv medzi nami ako obchodníkom a vami ako zákazníkom prostredníctvom internetového obchodu a naše a vaše práva a povinnosti vyplývajúce zo zmlúv. Obchodné podmienky obsahujú aj povinné informácie. Informácie o spracovaní osobných údajov nájdete v samostatnom dokumente na našej webovej stránke. Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 23. 2. 2023.
1.2. Používané pojmy. V našich obchodných podmienkach používame nasledujúce skratky:
1.2.1. My, čím sa rozumie obchodník FIZIGO, so sídlom Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, IČO: 46835181, Slovenská republika.
1.2.2:
1.2.2.1. Spotrebiteľ, ktorým je osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania,
1.2.2.2. nepodnikateľ, ktorým je právnická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania,
1.2.2.3. Podnikateľ, ktorým je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
1.2.3. Internetový obchod, t. j. naše webové rozhranie umiestnené na www.FiziGO.co.uk, kde si môžete prezerať našu ponuku a objednávať tovar z nášho sortimentu.
1.2.4. e-mail, t. j. elektronická pošta, prostredníctvom ktorej nás môžete kontaktovať na e-mailovej adrese dostupnej na webovej adrese nášho internetového obchodu.
1.2.5. Telefón, t. j. telefónne číslo, ktorým nás môžete kontaktovať na telefónnom čísle dostupnom na webovej adrese nášho internetového obchodu.
1.2.6. Zmluvy, ktorými sa rozumejú kúpne zmluvy.
1.3. Vzťah obchodných podmienok k zmluve. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všetkých zmlúv. Odchylné ustanovenia v zmluve majú prednosť pred znením obchodných podmienok.
1.4. Vzťah zmluvy a obchodných podmienok k právnym predpisom. Práva a povinnosti neupravené obchodnými podmienkami alebo zmluvou sa riadia právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 102/2014 Z. z., Občiansky zákonník a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, v súlade s právnymi predpismi Európskej únie, najmä smernicou 2011/83/EÚ, o právach spotrebiteľov a smernicou 2000/31/ES, o elektronickom obchode. V prípade rozporu medzi obchodnými podmienkami alebo zmluvou a právnym predpisom, ak nejde o vec, od ktorej sa možno odchýliť dohodou, má prednosť právny predpis.
1.5 Oddeliteľnosť ustanovení obchodných podmienok a zmluvných dojednaní. Ak sa niektoré ustanovenie obchodných podmienok alebo zmluvných dojednaní stane neplatným, neúčinným alebo sa k nemu neprihliada, platnosť a účinnosť ostatných ustanovení obchodných podmienok a zmluvných dojednaní tým nie je dotknutá.
1.6 Vzťahy s medzinárodným prvkom. Právne vzťahy medzi nami a vami sa v prípade medzinárodného prvku riadia slovenským právom a na riešenie prípadných sporov sú príslušné slovenské súdy. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (Viedenský dohovor) sa neuplatňuje.
1.7 Spôsoby riešenia reklamácií. Akékoľvek sťažnosti a spory medzi vami a nami môžu byť riešené prostredníctvom
1.7.1. mimosúdne v konaní vedenom Slovenskou obchodnou inšpekciou (www.soi.sk),
1.7.2. prostredníctvom elektronickej pošty na našu e-mailovú adresu.
1.8. Dozorné orgány: 1.1. V prípade, že ste sa rozhodli, že budete vykonávať činnosť, ktorá je v rozpore s právnymi predpismi, môžete sa obrátiť na dozorný orgán. Naša činnosť podlieha kontrole a dozoru štátnych orgánov Slovenskej republiky, na ktoré je možné sa obrátiť s vašimi podnetmi v súlade s právnymi predpismi upravujúcimi ich pôsobnosť a právomoci. Orgánmi štátneho dozoru sú najmä:
1.8.1. Slovenská obchodná inšpekcia,
1.8.2. živnostenské úrady,
1.8.3. Úrad na ochranu osobných údajov,
OBJEDNÁVANIE TOVARU A UZATVÁRANIE ZMLÚV
2.1. Objednávanie tovaru. Tovar v našom internetovom obchode je možné objednať prijatím ponuky na uzavretie zmluvy, ktorou je zobrazenie tovaru v internetovom obchode, prostredníctvom
2.1.1. internetového obchodu.
Prijatie našej ponuky so zmenou alebo odchýlkou nie je možné a považuje sa za protinávrh z vašej strany.
2.2. Objednávanie tovaru prostredníctvom internetu. Tovar si objednáte prostredníctvom internetového obchodu tak, že si vyberiete ponúkaný tovar v požadovanom množstve, kvalite a prevedení, vložíte tovar do virtuálneho košíka, prihlásite sa do svojho používateľského účtu alebo si vytvoríte nový používateľský účet, vyplníte požadované údaje, vyberiete spôsob doručenia a platby a odošlete objednávku pomocou tlačidla "Zaplať teraz", čím dôjde k uzavretiu zmluvy. Pred odoslaním objednávky budete mať možnosť skontrolovať a v prípade potreby zmeniť zadané údaje.
2.3 Potvrdenie objednávky. Úspešné prijatie vašej objednávky a uzavretie zmluvy vám potvrdíme zaslaním e-mailu na vašu e-mailovú adresu, ktorý bude obsahovať
2.3.1. potvrdenie o uzatvorení zmluvy a jej obsahu.
V prípade neúplnej alebo nesprávnej objednávky vás vyzveme na jej doplnenie alebo vás upozorníme na nemožnosť uzatvorenia zmluvy.
2.4. Jazyk a zachovanie platnosti zmluvy. Zmluvy sa uzatvárajú v anglickom jazyku. Uzavreté zmluvy budeme uchovávať a na požiadanie vám umožníme prístup k vašej zmluve.
UZAVRETÉ ZMLUVY A ICH OBSAH
3.1 Zmena a zrušenie zmluvy. Uzatvorené zmluvy nie je možné jednostranne meniť ani rušiť; možno tak urobiť len na základe vzájomnej dohody alebo ak to vyžaduje zákon alebo obchodné podmienky.
3.2 Obsah kúpnej zmluvy. Na základe uzatvorenej kúpnej zmluvy sme povinní dodať vám objednaný hmotný tovar a poskytnúť prípadné dohodnuté služby dohodnutým spôsobom a vy ste povinný tovar prevziať a zaplatiť nám celkovú cenu, ktorá sa skladá z ceny objednaného tovaru, ceny platby, ceny dodania tovaru a ceny prípadných ďalších objednaných služieb.
3.3 Ochrana duševného vlastníctva. Ak vám na základe zmluvy dodávame tovar, ktorý je chránený právami duševného vlastníctva (najmä autorským právom, ochrannými známkami, priemyselnými vzormi, patentmi a úžitkovými vzormi), súčasťou zmluvy nie je licencia na výkon práv duševného vlastníctva. Tovar chránený autorským právom nesmiete používať ako fyzická osoba s výnimkou vlastnej osobnej potreby a ako právnická osoba s výnimkou vlastnej internej potreby, najmä nie ste oprávnení tovar rozmnožovať, ďalej predávať, prenajímať alebo inak sprístupňovať tretím osobám.
3.4 Zľavy a propagačné akcie. V prípade zliav alebo iných marketingových akcií nie je možné jednotlivé poskytnuté zľavy a iné výhody kombinovať, pokiaľ nie je uvedené inak.
3.5. Darčeky a bonusy. Ak vám boli na základe zmluvy poskytnuté darčeky alebo iné bonusy, deje sa tak na základe darovacej zmluvy a my nezodpovedáme za ich vady. Existencia darovacej zmluvy je závislá od existencie hlavnej zmluvy a darovacia zmluva sa uzatvára s odkladacou podmienkou zrušenia darovacej zmluvy v prípade ukončenia hlavnej zmluvy.
3.6 Zľavové kupóny a darčekové poukážky. Zľavové kupóny a darčekové poukážky je možné uplatniť za podmienok dohodnutých alebo uvedených na kupóne alebo poukážke. Ak nie je dohodnuté inak, je možné ich uplatniť len u nás a doba platnosti je obmedzená na jeden rok od dátumu vydania v prípade zľavových kupónov a jeden rok od dátumu vydania v prípade darčekových poukazov.
PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1 Spôsoby platby. Celkovú cenu je možné
4.1.1. vopred bezhotovostne prostredníctvom služby Shopify Pay
4.1.2. vopred bezhotovostne prostredníctvom kreditnej karty,
4.1.3. vopred prostredníctvom bezhotovostného platobného systému PayPal
4.2. Čas na úhradu. Celkovú cenu ste povinní uhradiť pred dodaním tovaru podľa dohodnutého spôsobu platby. Ak má byť celková cena zaplatená pred dodaním tovaru, ste povinní ju uhradiť do 3 dní od uzavretia zmluvy. Ak sa má celková cena zaplatiť prostredníctvom poskytovateľa platobných služieb, celková cena sa zaplatí pripísaním peňažnej sumy na náš účet u poskytovateľa platobných služieb.
4.3 Elektronické zasielanie daňových dokladov. Súhlasíte s tým, že vám vystavíme a zašleme faktúru (daňový doklad) v elektronickej podobe na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri zadávaní objednávky.
DODACIE PODMIENKY
5.1 Dodanie Tovaru. Tovar podľa Zmluvy vám môžeme dodať prostredníctvom našich partnerov. Dodanie Tovaru podľa Zmluvy je jednorazovým dodaním a nie je opakovaným dodaním tovaru v zmysle § 1829 ods. 1 písm. c) Občianskeho zákonníka. Tovar vám však môžeme nechať doručiť priamo naším partnerom, a preto v prípade objednávky viacerých druhov tovaru môže byť tento doručený vo viacerých častiach a my nemusíme byť uvedení ako odosielateľ príslušného balíka. Nižšie uvedené dodacie podmienky sa vzťahujú na všetky prípadné čiastkové dodávky.
5.2 Spôsoby doručenia. Spôsoby doručenia, ktoré môžete využiť, nájdete na príslušnej stránke nášho internetového obchodu. Tu .
5.3. Obmedzenia týkajúce sa doručenia. Tovar doručujeme len do nasledujúcich krajín:
5.3.1. Belgicko, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Malta, Nemecko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Švédsko a Taliansko.
5.4 Nadobudnutie vlastníctva. Vlastníkom tovaru, ktorý vám dodáme, sa stávate po prevzatí tovaru, nie však skôr, ako zaplatíte celú cenu v plnej výške.
5.5 Čas dodania. Dohodnutá lehota na dodanie tovaru plynie od uzavretia zmluvy. Ak má byť celková cena zaplatená pred dodaním tovaru, lehota na dodanie začne plynúť až od zaplatenia celkovej ceny. Tovar musí byť dodaný na miesto určenia v rámci tejto lehoty. Ak nie ste spotrebiteľ a tovar má byť dodaný na miesto určenia dopravcom, tovar bude v tomto čase odovzdaný dopravcovi.
5.6 Prevzatie tovaru. Tovar musíte prevziať v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste v závislosti od spôsobu dodania. Ak má tovar doručiť dopravca, musíte tovar prevziať, keď dorazí na miesto určenia. Ak tovar neprevezmete, máme právo odstúpiť od zmluvy, právo na úhradu nákladov na dodanie tovaru, ak neboli uhradené pred dodaním tovaru, a právo na úhradu skladného za obdobie skladovania tovaru, ktoré sa skončí, keď tovar prevezmete, odstúpite od zmluvy alebo my odstúpime od zmluvy. Výška poplatku za uskladnenie je €1 za každý deň, pričom celková výška poplatku za uskladnenie nesmie presiahnuť cenu uskladneného tovaru. Ak vám tovar opätovne doručíme po tom, čo ste si ho neprevzali, máme nárok na náhradu nákladov spojených s opätovným doručením.
5.7 Kontrola totožnosti pri prevzatí tovaru. Ak bol tovar zaplatený pred jeho dodaním, sme oprávnení vykonať dodanie tovaru s výhradou kontroly totožnosti osoby, ktorá tovar preberá, na základe dokladu totožnosti.
5.8 Poškodenie tovaru počas prepravy spotrebiteľom alebo osobou, ktorá nie je spotrebiteľom. Ak ste spotrebiteľ alebo nepodnikateľ, nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na vás okamihom prevzatia tovaru. V prípade, že vám bude tovar doručený poškodený, ste povinný nás o poškodení bezodkladne a prednostne informovať:
5.8.1. e-mailom na našu e-mailovú adresu,
5.8.2. telefonicky na naše telefónne číslo.
Ak pri preberaní tovaru zistíte poškodenie zásielky, ste povinný pri preberaní tovaru informovať o poškodení nielen nás, ale aj dopravcu. Pred prevzatím poškodenej zásielky môžete požiadať dopravcu o jej vybalenie a ak zistíte, že tovar je poškodený, nie ste povinný ho od dopravcu prevziať.
5.9 Poškodenie Tovaru počas prepravy zo strany obchodníka. Ak ste podnikateľ a tovar má byť doručený dopravcom, nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na vás okamihom odovzdania tovaru dopravcovi. Ak dôjde k poškodeniu tovaru po prechode nebezpečenstva škody, nenesieme zaň zodpovednosť a poškodenie tovaru nemá vplyv na vašu povinnosť zaplatiť celkovú cenu a na vašu povinnosť prevziať tovar. V prípade, že vám bude tovar doručený poškodený, musíte škodu bezodkladne uplatniť u dopravcu.
5.10 Balenie tovaru. Ak nie je dohodnuté inak, Tovar bude zabalený spôsobom vhodným na jeho uchovanie a ochranu.
PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
6.1 Všeobecné odstúpenie od zmluvy. Odstúpením od uzavretej zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje a zmluvné strany sú povinné vrátiť si navzájom všetko, čo si na základe zrušenej zmluvy poskytli. Odstúpením od zmluvy sa zrušuje aj darovacia zmluva, ktorá je od nej závislá. Právo na odstúpenie od zmluvy možno uplatniť za podmienok stanovených v zmluvných podmienkach alebo v prípadoch, keď to ustanovuje zákon.
6.2 Naše právo na odstúpenie od zmluvy. Máme právo odstúpiť od uzavretej zmluvy kedykoľvek odo dňa uzavretia zmluvy až do doby, kým si od nás neprevezmete tovar, a to z nasledujúcich dôvodov:
6.2.1. vyčerpanie zásob objednaného tovaru,
6.2.2. neprevzatia tovaru,
6.2.3. zneužitia nášho online objednávkového systému,
6.2.4. uvedenie nesprávnych údajov pri objednávaní tovaru,
6.2.5. objednanie tovaru za cenu výrazne nižšiu ako je obvyklá cena, ak bol tovar za túto cenu ponúkaný v dôsledku omylu alebo chyby nášho internetového obchodu,
6.2.6. iné dôvody hodné osobitného zreteľa.
6.3. Zákonné právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy. Ak ste spotrebiteľ, máte právo odstúpiť od uzavretej zmluvy do 14 dní odo dňa
6.3.1. prevzatia tovaru, v prípade kúpnej zmluvy,
6.3.2. prevzatia poslednej dodávky tovaru, v prípade zmluvy, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
6.3.3. prevzatie prvej dodávky tovaru, v prípade zmluvy o pravidelne sa opakujúcej dodávke tovaru,
6.3.4. uzavretie zmluvy, ak ide o inú zmluvu.
6.4. Nemožnosť odstúpenia od zmluvy. Nemáte právo odstúpiť od zmlúv:
6.4.1. na dodávku tovaru, ktorý bol upravený na mieru pre vás alebo pre vašu osobu,
6.4.2. pri dodaní tovaru v uzavretom obale, ktorý bol z obalu vyňatý a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
6.4.3. na dodanie tovaru podliehajúceho skaze alebo tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
6.4.4. na poskytnutie služieb, ak boli vykonané s vaším predchádzajúcim súhlasom pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy,
6.4.5. iné, ak tak ustanovujú právne predpisy.
6.5. Spôsob odstúpenia od zmluvy. Ak máte právo na odstúpenie od Zmluvy a chcete od Zmluvy odstúpiť, môžete tak urobiť jednostranným právnym úkonom, ktorý nám doručíte, najlepšie vyplnením vzorového formulára na odstúpenie od Zmluvy, ktorý je prílohou Obchodných podmienok, a jeho zaslaním e-mailom na našu e-mailovú adresu.
6.6 Zachovanie lehoty. Ak ste spotrebiteľ, na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy postačuje, ak nám odstúpenie od zmluvy zašlete v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy.
6.7 Vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy. Ak odstúpite od zmluvy, musíte nám tovar vrátiť na vlastné náklady do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia, najlepšie
6.7.1. zaslaním tovaru na adresu, ktorú sme vám poskytli počas reklamačného konania. Tovar nám musíte vrátiť nepoškodený, nezašpinený, neopotrebovaný a bez známok používania, vrátane všetkého príslušenstva a dokumentácie, v pôvodnom obale. Musíte nám tiež vrátiť všetky darčeky a bonusy, ktoré ste dostali na základe zrušenej zmluvy.
6.8 Vrátenie peňazí po odstúpení od zmluvy. Ak ako spotrebiteľ odstúpite od zmluvy, vrátime vám peniaze, ktoré ste zaplatili, do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr, ako nám tovar vrátite alebo predložíte doklad o tom, že nám bol tovar zaslaný. Zaplatené náklady na doručenie vám vrátime len vo výške najlacnejšieho porovnateľného spôsobu doručenia, ktorý ponúkame. Ak sa hodnota vráteného tovaru zníži v dôsledku iného zaobchádzania s ním, ako je zaobchádzanie potrebné na oboznámenie sa s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou, vrátenie peňazí sa zníži o sumu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru. Finančné prostriedky vám vrátime rovnakým spôsobom, akým sme ich od vás dostali, alebo iným spôsobom, na ktorom sa dohodneme, za predpokladu, že vám nevzniknú dodatočné náklady.
NÁROKY SPOTREBITEĽOV A NESPOTREBITEĽOV Z VÁD TOVARU
7.1. Rozsah pôsobnosti. Táto časť Obchodných podmienok sa na vás vzťahuje len v prípade, ak ste spotrebiteľ alebo nespotrebiteľ, a upravuje našu zodpovednosť za vady Tovaru.
7.2 Záručná doba. Záručná doba je 24 mesiacov.
7.3 Naša zodpovednosť za vady tovaru. Zodpovedáme vám za to, že tovar je pri prevzatí a počas záručnej doby bez vád. Zodpovedáme najmä za to, že tovar
7.3.1. má vlastnosti, na ktorých sme sa dohodli, a ak sa nedohodli, také vlastnosti, ktoré sme my alebo výrobca opísali alebo ktoré ste mohli očakávať vzhľadom na povahu tovaru a na základe vykonanej reklamy,
7.3.2. je vhodný na účel, ktorý uvádzame, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu zvyčajne používa,
7.3.3. zodpovedá svojou kvalitou alebo vyhotovením dohodnutej vzorke alebo exempláru, ak bola kvalita alebo vyhotovenie určené na základe dohodnutej vzorky alebo exemplára,
7.3.4. je v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti a
7.3.5. je v súlade s požiadavkami právnych predpisov.
7.4. Rozšírená záruka za kvalitu. Ak je na predávanom tovare, jeho obale, v návode priloženom k tovaru, v reklame alebo v zmluve uvedená doba, počas ktorej je možné tovar alebo jeho časť používať, dlhšia ako záručná doba, budeme vám po uplynutí záručnej doby zodpovedať za
7.4.1. tovar alebo jeho časť sú vhodné na svoj obvyklý účel,
7.4.2. si tovar alebo jeho časť zachová svoje obvyklé vlastnosti.
Doba predĺženej záruky za akosť začína plynúť súčasne so záručnou dobou. Predĺženú záruku za akosť poskytujeme na určitý tovar len vtedy, ak je záručná doba uvedená pri tovare vyššie uvedenými spôsobmi.
7.5 Obmedzenie zodpovednosti. Nenesieme voči vám zodpovednosť
7.5.1. za tovar predaný za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena,
7.5.2. za opotrebenie spôsobené bežným používaním tovaru,
7.5.3. v prípade použitého tovaru za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri jeho prevzatí,
7.5.4. ak ste pred prevzatím tovaru vedeli, že tovar má vady,
7.5.5. ak ste vadu spôsobili vy.
7.6 Lehota na uplatnenie práva. Ste povinný čo najskôr tovar prezrieť a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Svoje právo zo zodpovednosti za vady tovaru ste povinný uplatniť u nás bez zbytočného odkladu, čo najskôr po tom, ako ste mohli vady zistiť, v záručnej dobe alebo v predĺženej záručnej dobe za akosť. V opačnom prípade vaše právo zo zodpovednosti za vady tovaru zaniká a nemáte nárok na žiadnu náhradu škody.
7.7 Vaše práva v prípade vady tovaru. Ak má tovar vady, máte právo na:
7.7.1. na bezplatné odstránenie vady,
7.7.2. ak nie je možné vadu odstrániť alebo vymeniť tovar alebo jeho časť, odstúpiť od zmluvy,
7.7.3. na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
7.8. Vaše práva v prípade vady použitého tovaru. Ak má predaný tovar vadu alebo ak má použitý tovar vadu, máte právo na
7.8.1. na bezplatné odstránenie vady,
7.8.2. na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
7.8.3. ak nie je možné ani odstránenie vady, ani zľava z kúpnej ceny, na odstúpenie od zmluvy.
7.9. Vaše práva v prípade opakovaného alebo viacnásobného výskytu vady tovaru. Ak nemôžete tovar riadne užívať z dôvodu opakovaného výskytu tej istej vady po oprave alebo z dôvodu viacnásobného výskytu vady, máte právo podľa vlastného výberu
7.9.1. na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti, čo sa však nevzťahuje na tovar predaný s vadou alebo na použitý tovar,
7.9.2. na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
7.9.3. na odstúpenie od zmluvy.
Za opakovaný výskyt vady sa považuje, ak sa rovnaká vada vyskytne na tovare po najmenej dvoch predchádzajúcich opravách. Za viacnásobný výskyt vady sa považuje súčasný výskyt najmenej troch vád, z ktorých každá samostatne bráni užívaniu tovaru.
7.10. Nemožnosť požadovať odstúpenie od zmluvy a dodanie nového tovaru. Ak nemôžete vrátiť tovar v stave, v akom ste ho dostali, nemôžete odstúpiť od zmluvy ani požadovať dodanie nového tovaru. To neplatí,
7.10.1. ak došlo k zmene stavu v dôsledku kontroly, pri ktorej sa zistilo, že tovar je chybný,
7.10.2. ak ste tovar používali pred zistením vady,
7.10.3. ak ste svojím konaním alebo opomenutím nespôsobili nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave alebo
7.10.4. ak ste tovar predali pred zistením vady, ak ste ho spotrebovali alebo ak ste tovar zmenili pri bežnom používaní; ak sa tak stalo len čiastočne, vrátite nám to, čo ešte môžete vrátiť, a zvyšok nám nahradíte v rozsahu, v akom ste mali z používania tovaru prospech.
7.11 Spôsob uplatnenia reklamácie. V prípade, že si chcete uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za vady, je najlepším spôsobom, ako tak urobiť:
7.11.1. zaslaním tovaru na adresu, ktorú vám poskytneme v priebehu konania,
7.11.2. ak je na záručnom liste alebo inom doklade, na obale tovaru alebo v našom internetovom obchode uvedená iná osoba určená na uplatnenie zodpovednosti za vady, u tejto osoby.
7.12. Údaje o reklamácii. Tovar nám musí byť odovzdaný v stave, ktorý nám umožní posúdiť oprávnenosť reklamácie, najmä tovar nesmie byť odovzdaný neprimerane znečistený. Pri uplatnení reklamácie musíte:
7.12.1. predložiť doklad o tom, že tovar bol zakúpený u nás,
7.12.2. uviesť, akú vadu reklamujete a ako chcete, aby bola reklamácia vybavená. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie nie je možné bez nášho súhlasu dodatočne meniť.
7.13. Vybavenie reklamácie. Ak ste spotrebiteľ, vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak ste nepodnikateľ, vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu. V tejto lehote vám bude oznámené vybavenie vašej reklamácie a tovar vám bude vrátený rovnakým spôsobom, akým nám bol odovzdaný pri podaní reklamácie. Ak reklamácia nebude vybavená včas, máte právo odstúpiť od zmluvy. Ak bude vaša reklamácia uznaná, záručná doba a predĺžená doba záruky za akosť sa predĺži o čas, ktorý nám trvalo vybavenie vašej reklamácie.
7.14. Náhrada nákladov na reklamáciu. V prípade reklamácie máte nárok na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré boli účelne vynaložené pri uplatňovaní vášho práva zo zodpovednosti za vady výrobku. V prípade zamietnutia reklamácie máme nárok na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré nám vznikli v súvislosti s vrátením vášho tovaru.
7.15. Potvrdenie o uplatnení reklamácie. Pri uplatnení práva zo zodpovednosti za vady výrobku vám vydáme písomné potvrdenie o tom, kedy ste právo uplatnili, čo je predmetom reklamácie a o spôsobe vybavenia reklamácie, potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania alebo písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
REKLAMÁCIE VÁD TOVARU U OBCHODNÍKA
8.1. Rozsah pôsobnosti. Táto časť Obchodných podmienok sa na vás vzťahuje len v prípade, že ste podnikateľ, a upravuje našu zodpovednosť za vady Tovaru.
8.2 Naša zodpovednosť za vady tovaru. Tovar vám dodáme v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení. Ak kvalita a vyhotovenie nie sú dohodnuté, dodáme vám tovar v kvalite a vyhotovení zodpovedajúcom účelu uvedenému v zmluve; inak na obvyklý účel. Ak je množstvo uvedené len približne, určíme presné množstvo. Ak má tovar v čase prechodu nebezpečenstva škody na vás vady, nesieme za ne zodpovednosť. To neplatí, ak ide o vadu, ktorú možno pri bežnej starostlivosti zistiť v čase uzavretia zmluvy.
8.3 Mimoriadna záruka pre podniky. Neposkytujeme dodatočnú záruku za kvalitu a nezodpovedáme za vady tovaru, ktoré sa vyskytnú po prechode nebezpečenstva škody na vás.
8.4 Obmedzenie zodpovednosti. Nenesieme voči vám zodpovednosť
8.4.1. za tovar predaný za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena,
8.4.2. za opotrebenie spôsobené bežným používaním tovaru,
8.4.3. v prípade použitého tovaru za vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri jeho prevzatí,
8.4.4. za vady tovaru, ak je to zrejmé z jeho povahy, najmä v prípade tovaru, ktorý sa rýchlo kazí,
8.4.5. za vady tovaru, ak ste o nich vedeli pred prevzatím tovaru,
8.4.6. za vady tovaru, ak ste ich spôsobili.
8.5. Lehota na uplatnenie práva. Ste povinný čo najskôr tovar prezrieť a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach a množstve. Svoje právo zo zodpovednosti za vady tovaru ste povinný uplatniť u nás bez zbytočného odkladu, čo najskôr po tom, ako ste mohli vady zistiť. Najneskôr je možné toto právo uplatniť do 6 mesiacov alebo v prípade skrytej vady do 2 rokov odo dňa, keď sme vám tovar doručili. V opačnom prípade vaše právo zo zodpovednosti za vady tovaru zanikne a nebude vám priznané.
8.6 Vaše práva v prípade podstatného porušenia zmluvy. Ak vada predstavuje podstatné porušenie zmluvy, máte právo:
8.6.1. na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru,
8.6.2. na odstránenie vady opravou tovaru,
8.6.3. na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
8.6.4. odstúpiť od zmluvy.
Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje dodanie tovaru s vadou, o ktorej sme museli v čase uzavretia zmluvy vedieť, že ak by ste ju predvídali, zmluvu by ste s nami neuzavreli; v ostatných prípadoch sa porušenie zmluvy považuje za nepodstatné. Ak nás o zvolenom práve neinformujete, máte rovnaké práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy.
8.7 Vaše práva v prípade nepodstatného porušenia zmluvy. Ak bude vada nepodstatným porušením zmluvy, máte právo:
8.7.1. na odstránenie vady,
8.7.2. na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Ak nám zvolené právo neoznámite, môžeme vadu odstrániť opravou tovaru, dodaním nového tovaru alebo dodaním toho, čo sme nedodali. Zvolené právo nemôžete neskôr zmeniť bez nášho súhlasu.
8.8 Nemožnosť požadovať odstúpenie od zmluvy a dodanie nového tovaru. Ak nemôžete vrátiť tovar v stave, v akom ste ho dostali, nemôžete odstúpiť od zmluvy ani požadovať dodanie nového tovaru. To neplatí,
8.8.1. ak došlo k zmene stavu v dôsledku kontroly, pri ktorej sa zistilo, že tovar je chybný,
8.8.2. ak ste tovar používali pred zistením vady,
8.8.3. ak ste svojím konaním alebo opomenutím nespôsobili nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave alebo
8.8.4. ak ste tovar pred zistením vady predali, ak ste ho spotrebovali alebo ak ste tovar zmenili pri bežnom používaní; ak sa tak stalo len čiastočne, vrátite nám to, čo ešte môžete vrátiť, a zvyšok nám nahradíte v rozsahu, v akom ste mali z používania tovaru prospech.
8.9 Spôsob reklamácie. V prípade, že chcete uplatniť svoje právo zo zodpovednosti za vady, môžete tak urobiť:
8.9.1. zaslaním tovaru na adresu, ktorú vám poskytneme v priebehu konania,
8.9.2. ak je na záručnom liste alebo inom doklade, na obale tovaru alebo v našom internetovom obchode uvedená iná osoba určená na uplatnenie zodpovednosti za vady, u tejto osoby.
8.10. Náležitosti reklamácie. Tovar nám musí byť odovzdaný v stave, ktorý nám umožní posúdiť oprávnenosť reklamácie, najmä tovar nesmie byť odovzdaný neprimerane znečistený. Pri uplatnení reklamácie musíte:
8.10.1. preukázať, že tovar bol zakúpený u nás,
8.10.2. uviesť, akú vadu reklamujete a ako chcete, aby bola reklamácia vybavená. Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie nie je možné bez nášho súhlasu dodatočne meniť.
8.11 Vybavenie reklamácie: Reklamácia sa vybavuje na základe písomnej žiadosti zákazníka, ktorá je doručená na adresu zákazníka. Vaša reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu. Tovar vám bude vrátený rovnakým spôsobom, akým nám bol odovzdaný pri uplatnení reklamácie. Ak bude vaša reklamácia uznaná, lehota na uplatnenie vašich práv zo zodpovednosti za vady sa predĺži o čas, ktorý nám trvalo vybavenie vašej reklamácie.
8.12 Náhrada nákladov na reklamáciu. Ak je vaša reklamácia prijatá, máte nárok na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré boli účelne vynaložené pri uplatňovaní vašich práv zo zodpovednosti za vady výrobku. Ak je reklamácia zamietnutá, máme nárok na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré nám vznikli pri vrátení vášho tovaru.